تبلیغات
مجله خبری سلامت - با خواص گوشت ماهی بیشتر آشنا شویم-صفحه 2

تحقیقات نشان داده است که دریافت امگا ۳ از طریق مواد غذایی، بهتر از دریافت آن از طریق مکمل هاست.

به طور کلی، ۸۴ گرم میگو دارای ۲۹ گرم اسید چرب امگا ۳ است.

۸۴ گرم سالمون ۹/۱ – ۱/۱ گرم اسید چرب امگا ۳ دارد.

در ۸۴ گرم ماهی تن کنسرو شده حدود ۲۴/۰ – ۱۷/۰ گرم اسید چرب امگا ۳ وجود دارد.

لازم به ذکر است، که در بدن ما باید به مقدار کافی ویتامین های B6، B3 و C و همچنین املاح منیزیم و روی وجود داشته باشد، تا امگا ۳ اعمال خود را بهتر انجام دهد.

ویتامین E که خود یک آنتی اکسیدان می باشد، امگا ۳ را در برابر اکسیده شدن محافظت می کند.

 

*علائمی که نشان می دهند باید امگا ۳ بیشتری مصرف کنیم عبارتند از:

خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست صورت، جوش صورت، زخم دهان ، سردرد ، دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، شکننده بودن موها و ناخن ها و عدم تمرکز.

 

مصرف امگا ۳ باعث دور شدن بسیاری از بیماری ها می گردد، از جمله:

* آلزایمر و فراموشی

* آسم

* بیش فعالی(پرتحرکی و کاهش توجه)

* سرطان

* سردردهای میگرنی

* MS

* چاقی و افزایش وزن

* پسوریازیس(وجود لکه های قرمز رنگ در بدن)

* نرمی استخوان

* ورم مفاصل

* افزایش فشار خون

* دیابت

* افسردگی

* ناراحتی های پوستی

* روماتیسم

همان طور که می دانید، روماتیسم در مردم شمال کشورمان زیاد است. خداوند برای درمان این بیماری ماهی ها را آفریده است. پس، بهتر است از نعماتی که خداوند در اختیارمان قرار داده است استفاده کنیم تا بعدها دچار مشکلات و بیماری ها نگردیم.

بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: تغذیه:با خواص گوشت ماهی بیشتر آشنا شویم::.

 گوشت ماهی جزء گوشت‌های سفید بوده و یک منبع غنی از پروتئین به حساب می‌آید. غذاهای دریایی دارای پروتئین بالا، چربی کم، کلسترول کم و همین طور دارای ویتامین ها و املاح می باشند. توجه داشته باشید که میگو دارای کلسترول زیادی می باشد، اما با این حال مقدار کلسترول در میگو کمتر از مقدار آن در گوشت قرمز است.

گوشت ماهی دارای ویتامین های B، A و D ، کلسیم و فسفر و دارای مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم می باشد. ماهی هایی که در آب های شور زندگی می کنند، دارای مقدار زیادی یُد می باشند. لازم به ذکر است که ماهی دارای مقدار بسیار کمی سدیم می باشد و به همین خاطر برای رژیم های کم نمک توصیه می شود.

متخصصان تغذیه برای همه افراد به خصوص بیماران قلبی، مصرف دو بار ماهی در هفته(هر بار ۹۰ گرم) را سفارش می کنند.

چربی ماهی مفید است و چربی گوشت قرمز مضر، زیرا چربی گوشت قرمز از نوع چربی های اشباع می باشد، اما چربی ماهی از ۲ نوع اسید چرب غیر اشباع امگا ۳ به نام های EPA و DHA است. *خواص ماهی و روغن ماهی یا امگا ۳

* روغن ماهی بیماری های قلبی را به صفر می رساند. لازم به توصیح است که اثر روغن ماهی بر سلامت قلب بیشتر از اثر مصرف سویا است.

* مقدار تری گلیسیرید خون را کم می کند.

* تجمع پلاکت های خونی را کم می کند.



بالا